Fotbollstränare


En av dom få positiva sakerna med 2012 var att jag tog steget tillbaka till fotbollen. Mars 2012 tog jag ”jobbet” som tränare för Rinns AIK, en klubb i Div 7 här i norra värmland.

Det är minst tio år sedan jag tränade ett lag, då var det ungdomslag och nu är det ett seniorlag, ett stort kliv men inspirerande samtidigt!

Säsongen gick väl inte lika bra som jag hade förväntat mig, men det finns hopp om framtiden och säsongen 2013 skall bli bättre!

Vi har varit igång med försäsongen sedan v.45. Vi deltog i nattcupen i början av januari, tre matcher tre förluster och noll gjorda mål. Just att vi inte mäktade med att näta var det som var kan ses som det sämsta. Första matchen förlorade vi med 1-0, målet kom med ca 56 sekunder kvar att spela. Sen torskade vi med 2-0, och sista matchen med 1-0, denna gång kom målet med 36 sekunder kvar att spela.

Nu till helgen spelar vi i en cup i Sunne, vi möter. Ett Div 4,Div 5 och Div 6, svår uppgift men jag hoppas att vi kan gå in och ha kul och överraska!

20130211-195920.jpg

Lämna en kommentar