ORACLE Dtabasadministratör


Ja så heter KY utb. (Kvalificerad Yrkesutbildning) som jag började förra måndagen (17 aug).
Efter två år med .Net så kände jag mig inte riktigt redo för att söka jobb och då jag har känt att databaser verkar roligare och intressantare så valde jag att söka denna utbildningen. Den är på 1,5 år och till skillnad från den andra KY utb. så går vi nu två terminer i skolan för att sedan avsluta hela utb ute på LIA (Lärande I Arbete, som det så vackert heter istället för praktik).

Första veckan var lugn, dom flesta fick sina datorer, jag fick min först igår, vi gick genom BIOS fram tills på onsdag, sedan så har vi fått köra solo fram tills idag då läraren haft ryggskott. På torsdag så har vi vår första ”tenta”, vi kommer ha en hel del mindre ”tentor” istället för 1-3 stora ”tentor”. Det känns bra med flera små, få se om man inte ångrar sig på torsdag.

Dom nya klasskamraterna har man inte hunnit få någon större grep om, det finns i alla fall redan en – två stycken som man kommit närmare och en – två som man redan nu kan säga inte alls kommer att ha mycket att göra med under denna tid, men det kan naturligtvis ändras med tiden också.

Lämna en kommentar