Firat traditionellt svensk Jul


för första gången. Efter att ha varit hos flickvännen i en vecka, en kall vecka, tror vi har haft -22 som värst, så var det dags att fira Jul idag!

Har bott i Sverige i snart 30 år, men först idag firade jag en traditionell svensk Jul.
Vart inbjuden att fira Jul med Marias familj hos hennes bror.
Det var riktigt trevligt och alla var jätte trevliga.

Åt julskinka, hemlagade kött bullar som Marias mamma gjort, prinskorv, champis, revbensspjäll och en kokt potatis. Samt en bit av Marias mammas hembakad bröd. Till efterrätt vart det lite ris a la malta, och maräng liknande sak. Köttbullarna var nog det goaste, men allt vra faktiskt helt okej, det som var lite svårare var nog ris a la malta, men jag åt upp allt jag tog.

Drack nästan en hel öl, det har jag inte gjort sedan operationen, eller jo en hade jag nog druckit hos Maria. Hade med mig en Macieira (typ port. konjak) till Marias bror och drack några droppar av den med. Dom dropparna kändes måste jag erkänna, man tål inget längre.

Tack älskling för att jag fick fira jul med dig!
Tack för min nya tumring som jag fick i julklapp av dig!
Tack för att du finns i mitt liv!

Amo-te!

Lämna en kommentar