En trevlig helg vart snabb vänd till en otrevlig måndag


Hade en rätt bra helg…

Lördagen gick åt att fira Marias brorson Robin som vart 20.
Men innan dess så städade vi lägenheten, efter det gick vi och köpte oss en El-grill då det är det enda vi kan ha på balkongen. Vi åkte och handlade lite grillmat. Efter det åkte vi och hämtade Marias mamma och åkte iväg till ett ställe här i Torsby (jag och namn) där resten av deras familj skulle lägga till med husbåten som dom åkt med från Olby.

Bryggan vi var på var obehaglig, jag med dålig balans och en brygga som gungade friskt ja det var ett under att man inte ramlade i och tog årets första ofrivilliga dopp. Men annars var det trevligt, bra väder var det dessutom.

Senare på kvällen grillade vi…

Maria vid grillen

och drack lite öl till…

Söndag vart det en slappar dag för oss, go mat, tittade på film och hade det mysigt…

Så kom måndag, en sån där dag då inget sker som man vill. Började med att jag ”bråkade” med försäkringskassan. Ringde för att kolla upp mitt ärende, då sade dom att dom väntar på att CSN skall skicka intyg på att dom inte betalat ut pengar till mig. Dom sade att jag skulle ringa till CSN och be dom skynda på. Det visade sig att dom gjort detta först i fredags, när jag ringde i Torsdags till försäkringskassan så sade man att allt var klar och att jag skulle få mina pengar i början av denna vecka.

Ringde till CSN och dom var frågandes till varför försäkringskassan inte bara gått in till deras system och tagit dom uppgifterna dom behövt. Så dom sade åt mig att kontakta försäkringskassan igen och säga detta till dom. Började känna mig som en pingisboll, fram och tillbaka med mig…inte vart det bättre heller att få reda på att mitt senaste CSN bidrag som jag fick i slutet av mars räknas in enda fram till den 23 april, vilket gör att jag inte får betalt från 19 april som jag trott. Vad är det man säger? En olycka kommer sällan ensam!?!

Ringde till försäkringskassan och berättade vad CSN sade, då sade hon i telefon ”jag skickar ett mess till handlägaren så får dom kontakta dig”….jag suckade fram jaha hur lång tid kommer det ta? ”Två dagar får du nog räkna med” fick jag till svars…Då sade jag lite surt…hur kommer det sig att när jag ringde i slutet av förra veckan så var allt i ordning och inget sades om detta med CSN? Ja det kunde hon inte riktigt svara på…vart jag förvånad över det svaret? NEJ!

Frågade även varför först i fredags har man skickat en förfrågan till CSN? Jag sade jag skickade ju trots allt in papprerna redan den 18-19 maj och även om dom har varit försenade 4-5 dagar med utbetalningarna har det inget med faktumet att dom först i fredags fick för sig att begära något från CSN, det hade hon, förvånansvärt, inget bra förklaring till heller. Alltså man tycker synd om dom som får ta emot samtalen, dom är ju oftast oskyldiga…men nu är jag mest irriterad över allt detta strul.

Så var det där med att en olycka kommer sällan ensam, i mitt fall är det snarare så att två olyckor kommer sällan ensamma. Var uppe på kontoret för att få en underskrift på att pratikstjänst förlängdes till 2:a juli, fick även reda på att det inte blir någon fortsatt arbete efter detta…det var den dagen det…

Lämna en kommentar