Arkiv för 2009/11/02

Underbara fem dagar

Posted in Allmänt, Kärlek, Relation, Studier on 2009/11/02 by Luis Alter

I onsdags åkte jag upp till flickvännen Mia och tillbringade hela fem dagar med henne.
Hon väntade på att jag skulle komma så gick vi och åt en sen lunch på Kina krogen.
På väg dit fick vi senare höra att vi var nära att orsaka en trafikolycka i Torsby. Hon som kör posten till Mias arbete såg Mia och mig och då höll hon på att köra i diket sade hon till Mia dagen efter. Tydligen tyckte hon att jag var snygg…haha ja vad säger man, tack? 🙂

På torsdagen så åkte jag ner till Karlstad och lunchade med Kattis, vi hade lite ossis vi glömde bort att det var höstlov så alla ställen var typ fulla med folk. Vi fick gå en stund innan vi hittade en pizzeria där man kunde sitta och prata i lugn å ro. Vi beställde en kycklingfilé talrik bägge två, det var inte direkt det godaste man ätit men det var helt okej ändå.

Efter det följde hon med mig när jag skulle handla inför en ost kväll med Mia. Köpte lite olika ostar, kex och vindruvor. Hade redan satt en flaska Gazela på kylning. Det var en överraskning till Mia senare på kvällen. Tror och hoppas att hon uppskattade gesten…

Senare på kvällen så hade affärerna i Torsby happy our mellan 21 och 22. Det var även lottning på en rad olika priser. Jag hittade ett par vinter skor och passade på och väntade in kl 21 då man skulle få 25 procent rabatt, mina skor skulle kosta ca 780 kr och nu fick jag dom för ca 560 kr. Så jag är riktigt nöjd med det köpet.

Under fredagen satt jag och pluggade / såg på film och satt och skrev för Svenskfans.com medan Mia arbetade. Mias chef hade gjort ett felaktig schema för Mia och hon skulle egentligen jobba till 18 men på schemat stod det 16, det slutade med att Mia slutade efter 15 och vi började installera Windows 7 Ultimate på den bärbara datorn, dagen innan satt vi en stund med Windows 7 professional och v upptäckte att man ej kunde installera sveska på den versionen. Så vi böt ut den till Ultimate och det vart genast mycket bättre.

Sedan åkte vi till Systemet med Eva och handlade lite öl / cider inför våran Tacos kväll.
Vi lagade Tacos tillsammans, var så sugen på det. Det smakade kanon gott och vi hade en trevlig kväll. Vi spelade två spel efter maten, jag vart sist på den första spelet (tidsplan) och så vann jag den andra (tp). Första gången jag vinner på TP tror jag.

På lördagen tog vi det rätt soft, vi hade bokat in en middag på Kina krogen med Kristina och Tomas, Kristina är en av Mias bästa vänner och det var riktigt trevligt. Det var andra gången vi var ute på en dubbeldejt och dom är riktigt trevliga.

Ja sedan kom söndagen, den jobbigaste dagen när vi träffas, dagen som vi skall säga hej då till varandra och inte kommer ses på två – tre veckor. Hatar avsked, fick åka lite tidigare än det jag brukar göra för jag var tvungen att vara i Husby innan Posten stängde på ICA för att hämta ut skolböckerna jag beställt.

Här är en bild på mig i hemma hos Mia med min ”nya” rock. ”Nya” pga att jag haft den sedan i våras men först nu kom jag håg den och använde den först nu alltså. Bildkvaliten på min mobil är inte den bästa som ni ser…

Luis