Arkiv för 2010/04/25

Första veckan avklarad

Posted in Allmänt, Söka arbete with tags , , , on 2010/04/25 by Luis Alter

I måndags började jag min provanställning på Torsby Kommuns IT- avdelning. Mitt område är Torsbys enda gymnasium, Stjerneskolan (stavning). Måndag och tisdag fick jag gå bredvid, onsdag var jag själv, torsdag gick jag bredvid på förmiddagen och själv på eftermiddagen. På fredag skulle jag gå själv men hade någon med mig hela tiden i stort sätt.

Arbetsuppgifterna hittills har varit relativt enkla, har fått byta 3-4 hårddiskar, fått installera OS ett ex antal ggr. Det som jag fått göra klart mest av är att svara i telefon samt byta lösenord på elevernas inloggningskonton i skolans nät. Tycker själv att det gått bra, men man är långt ifrån klar för att gå själv då man inte är insatt i det mesta, fortfarande mycket som är oklart. Det kommer ta sin tid innan man kan säga att man är redo och insatt i allt som den jag skall hjälpa/ersätta har på gång.

Imorgon börjar vecka två av åtta som jag har fått i provanställning, tempot lär öka och kraven likaså. Men än så länge är jag relativt lugn vilket i sig är lite ovant. Jag trivs rätt bra måste jag säga och hoppas det blir en fortsättning.