Arkiv för 2009/10/19

Dubbelsidig lunginflammation

Posted in Hälsa, Personligt, Relation on 2009/10/19 by Luis Alter

Jag har varit sjuk nu ett bra tag, förra veckan fick jag nog och gick till vårdcentralen. Fick diagnosen dubbelsidig lunginflammation. Har aldrig haft lunginflammation och tyckte väl det var lika bra att ta en dubbel när jag ändå var på gång.

Har mått riktigt kass, sista fyra veckorna har jag legat mest till sängs än suttit här i skolan…och det märks. Ligger massor efter och det känns riktigt jobbigt. Få se om man klarar av att komma ikapp eller om man rent av kanske skall hoppa av och börja söka jobb.

Har tillbringat en vecka nu med Mia, tycker synd om henne för jag har inte varit någon rolig sällskap alls. Hon kom till Stockholm förra måndag, på torsdag åkte vi till Torsby. Stannade i Karlstad och åt lunch med Kattis innan vi åkte vidare till Torsby.

På fredag åt vi lunch med Mias väninna Kristina, vi var på Kina krog och det var riktigt trevligt. Kristina åkte senare på dagen till Norge innan hon och mellanbarnet flög vidare till USA.

På lördag så gjorde vi inte speciellt mycket, Mias grannes son var hos Mia en del och spelade tv spel, vi var iväg å handla. Tror jag fick åka till ICA Toria tre eller fyra gånger innan jag fick med mig allt som jag behövde inför middagslagningen, ett bevis på att man inte var riktigt frisk. Gjorde en pasta rätt med lövbiff, det går riktigt fort och det vart helt okej, kanske lite mer krydda hade inte varit helt fel.

På söndag gick vi upp tidigt, vi skulle vara i Karlstad vid 10 tiden. Grannens son hade fotbollsavslutning och dom spelade mot FBK, tror matchen slutade 6-6, hade det inte varit för att det var svinkallt inne i hallen så hade det vart riktigt kul. D är faktiskt himla duktig, han är snabb och han har en intressant teknik, för att vara tio år bara. Kul att se dessa tioåringar spela, det var andra matchen jag såg dom spela och dom är duktiga, dom vann sin serie i Torsby så dom är bra.

Nu dröjer det upp till två veckor innan jag åker till Torsby igen, det kommer bli svårare för Mia att komma till Stockholm då hon bara är ledig lör-sön framöver.

Sedan åkte jag hem, medan Mia stannade kvar i Karlstad och gick på Karlstad United vs. Skellefteå i A-lagsfotboll. Karlstad vann tydligen med 5-0. Själv åkte jag hem dom ca 30 milen i en varm bil. Stannade på två ställen för att köpa nåt att bita på, ett ställe vid Munkfors kommer jag aldrig mer att stanna på, sunkigt och otrevlig personal.

Var hemma strax efter 16 tiden, la mig och sov bort två timmar. Hade ont i hela kroppen så det blev en tidig kväll, tror jag låg till sängs vid 22 tiden redan.