Arkiv för 2009/09/01

Segt värre

Posted in Allmänt, Studier on 2009/09/01 by Luis Alter

…har det varit nu i två dagar.
Mycket i skolan nu och det känns som om man knappt hänger med.
Idag har vi hållit på med Fjärranslutningar och Fjärrhjälp, i skolan har det funkat felfritt, men nu när jag kom hem och skulle göra det på min hemdator så funkar det inte. Jag har Vista i burken hemma och skolans har XP. Dock tycker man att det borde ju vara rätt snarlikt men ack så fel man har, inställningarna som man skall ändra på går ej att hitta på Vista.

Känner mig lite sliten, vet egentligen inte varför. Livet leker och även om det varit lite jobbigt med skolan sista två dagarna så är inte det som känns tyngst. Nåja man har sådana perioder ibland, det blir nog bättre imorgon…

Ta hand om er där ute…

Anslutning till fjärrskrivbord

Posted in Studier on 2009/09/01 by Luis Alter

Ja det är vad dagens första lektion gått ut på, aldrig sysslat med det och det känns faktiskt intressant. Detta blir ett enkelt sätt för mig att hjälpa mina föräldrar, när dom är i Lissabon, när dom har problem med sin dator.

Måste säga att jag lär mig nya saker hela tiden för tillfället iaf, bäst att lägga till det…