Arkiv för 2009/09/14

Ringar

Posted in Kärlek, Sport with tags , , on 2009/09/14 by Luis Alter

När jag och Mia gick omkring på Mârten i lördags så hittade vi varsin ring som vi tyckte om. Så här ser dom ut:

Ringar

Min är med små kors medan Mias var med små ormar. Jag har länge gått och letat efter en ny tumring, då min var för stor nu när jag gått ner så pass mycket i vikt. Så denna nya kommer jag att kunna ha ett tag framåt iaf.

Köpte även en Manchester United halsband på Mârten i söndags.

Hemma igen

Posted in Kärlek on 2009/09/14 by Luis Alter

Ja dagarna med flickvännen gick oerhört snabbt, allt för fort tycker jag!
Dock så hann vi göra en hel del känns det som.

Jag åkte i torsdags mot Torsby, vid 13 tiden hade jag en inbokad lunch med Kattis, kvinnan som presenterade Mia och mig för varandra. Vid kl 16.15 så var jag i Torsby, åkte till Mias jobb och hämtade nycklarna hem till Mia. Hann softa lite innan vi åkte iväg direkt efter att Mia slutat jobbet. Vi gick på fotboll, hennes grannes son spelade match, det var riktigt kul att se 10 åringar spela fotboll, det var länge sedan man var på en sådan match. Kallt värre vart det och det är ett mindre under att jag inte vart förkyld.

På fredag åkte vi till Charlottenberg på klädjakt, vart lite inköp men det var långt ifrån lika lyckad som sist vi var där. På hemvägen fick jag äran att träffa Mias mamma, lite oväntad men kul tycker jag. På kvällen så tog vi med hos grannpojken till Tivolit som kom med Mârten till Torsby. Vi vann en stor chocklad som vi delade med D.

På lördag så var vi på Mârten, Värmlands tredje största marknad om jag minns rätt, det är en gång om året i Torsby. Mycket folk var det på Mârten. Vi var där mellan 11 och 18 tror jag. Mellan 15-17 så stod vi och sålde lotter till grannpojkens fotbollsklubb, jag fick göra Mia sällskap då grannen var sjuk, nervöst till en början, svårt med att förstå helt vad folk säger om jag skall vara ärlig. Men på slutet var det faktiskt bara kul.

Mia och jag

På kvällen var vi på en dubbeldejt med Mias väninna Kristina och hennes man Thomas. Det var jätte trevligt och det var riktigt go mat vi fick.

På söndag så var vi en sväng förbi Mârten igen, handlade lite små prylar och då fick jag även träffa Mias moster och kusin. Vid 14 tiden så var det dags för hemfärd och ja det var det sämsta och enda dåliga med hela helgen, hatar avsked. Även om det är skönt att veta att den 2:a oktober så träffas vi så är det tungt.

Resan hem gick bra och jag kom hem välbehållen…