Arkiv för 2009/09/25

Vittne till en parkeringsolycka

Posted in Allmänt, Studier on 2009/09/25 by Luis Alter

Idag kände jag mig tillräcklig bra för att gå ut, så jag åkte in till skolan som jag brukar göra på fredagar vetandes om att jag med största säkerhet blir solo. Ovanligt lugnt i Stockholmstrafiken imorse, inga köer som det brukar vara. Det gjorde att jag vart lite tidig och tvingades vänta in så att skolan öppnade.

Det var då Stockholmstrafiken vaknade till liv, nä skämt åsido. Medan jag satt och lyssnade på Megapol på radion så såg jag en röd honda komma in i parkeringen och förvisso tyckte jag det gick lite fort, men hon som körde bromsade in medan hon körde runt min bil, jag följde färden med blicken och precis när man förväntar sig att hon skall bromsa helt så gasar hon och vilken smäll det vart. Volvon som hon körde in slungades bakåt med en två meter, hon själv nästa flög bakåt en tre fyra meter. Man såg bokstavligen hur bilen hoppade till precis som på filmerna.

Stackarn vart lite småchockad hon gick omkring och tittade på sin front som ni snart kan se inte vart så snygg, innan jag hann gå ur bilen så började hon gå bort och jag trodde att hon skulle gå till biljettautomaten och stannade kvar i bilen. Tappade bort henne med blicken och vips så var hon borta. Men hon lämnade bilen där så man kan väl kanske inte anta att hon smet, jag menar volvon stod typ 2 meter fel parkerad och det var ingen som vågade parkera bredvid volvon. Så här såg bilarna ut efter olyckan.

Då hon inte kom tillbaka så steg jag in i handlingarna och skrev ner hennes regnr. och lämnade den och mitt telnr på en lapp. Senare ikväll ringde ägaren till volvon och tackade för att jag hade tagit mig tid och skriva ner informationen. Tydligen så hade tjejen kommit tillbaka och lämnat sin information också.

I skolan hände det inget speciellt, andra fredagen i rad som jag åker in med planer för att få en pratstund med läraren men han har lyckats pricka in dessa fredagar med att stanna hemma.

Har varit sugen på grillad kyckling länge nu och idag slog jag till, vid 13 tiden så gick jag till ett ställe nära skolan som heter DJ och en av deras rätter är grillade kycklingfiléer så jag valde att beställa deras minsta portion, de har liten, mellan och stor, förr i tiden vart man knappt mät på en stor, idag orkade jag inte äta upp den lilla portionen. Så här såg det ut:

Grillad kycklingfiléer

På eftermiddagen har jag sett filmen ”Män som hatar kvinnor”, jag hade inga större förhoppningar och vart överraskad. En riktig bra film tycker jag. Lite kul var det att igår så såg jag portugisisk tv göra reklam för denna film som skall gå på bio nere i Portugal, undra om det inte var idag den hade premiär. Lite sent kan tyckas men stort att en svensk film visas där nere tycker jag.

Ta hand om er där ute…